طراحي و بهينه سازي سايت

روش هاي طراحي سايت در سال 2020

 

طراحي سايت يك كار خاص و تخصصي است كه همواره خلاقيت و تخصص در اين حرفه حرف اول را مي زند بنابراين چشمهايتان را خوب باز كنيد تا از بهترين هاي اين حوزه بهره مند شويد. طراحي سايت شركت شما ويترين شما در فضاي مجازي است بنابراين خوب دقت كنيد كه ويترين شما آشفته به نظر نرسد. 

سال 2020 به زودي آغاز مي شود!با سال نو روندهاي ديجيتالي جديدي مانند دنياي در حال تغيير طراحي سايت به وجود مي آيند. جديدترين روش هاي طراحي سايت در سال 2020 را بايد در نظر بگيريد و خود را براي سال جديد و ترند هاي جديد آماده كنيد.

web-trends

در دنياي آنلاين گسترده، تجربه كاربري شگفت انگيز و طراحي سايت خلاقانه يك كار عجيب نيست بلكه از شما انتظار مي رود. بنابراين، ما زمان را براي برجسته شدن UX و روند طراحي كه ما به آن فكر مي كنيم مي گذاريم. ما تلاش مي كنيم تاثير عمده اي در جهان طراحي سايت در سال جاري داشته باشيم. يك روند كه شما ممكن است در سراسر اين مقاله را متوجه شويد، اين واقعيت است كه طراحان از فرصت هاي ويدئويي و فعاليت هايي براي جلب توجه كاربران و نگه داشتن بازديد كنندگان در صفحه براي مدت زمان بيشتري استفاده مي كنند. در زير اين روند ها را برايتان شرح مي دهيم.

 استفاده از انيميشن ها

استراتژي نهايي در طراحي سايت چيست كه كاربران را به سايت شما باز مي گرداند؟ سعي كنيد مطالب خود را تغيير دهيد. مطالب جالب كاربران را بيشتر كنجكاو مي كند. از يك ويديو نام تجاري جديد و ابتكاري براي صفحه اصلي ايجاد كنيد. ما بعضي از مارك ها را نيز ديده ايم كه عناوين مقالات يا تماس هاي تلفني را نيز تغيير مي دهند. اين گزينه ها مي توانند هر بار كه بازديد مي كنند، كاربران را با يك تجربه منحصر به فرد در وب سايت شما را ترك كنند.

Web_Animation

پيمايش غير سنتي

ما متوجه شديم كه سايت ها بيشتر با تكنيك هاي پيمايش متفاوت براي تجربه كاربري منحصر به فرد تجربه مي كنند. به جاي يك اسكرول عمودي كه معمولا مشاهده مي كنيد، Aces، يك  شركت بيسبال است كه از بالاي صفحه وب خود استفاده مي كند تا توجه كاربران را جلب كند. بازيكنان با استعدادي را كه با آنها كار مي كنند، نشان مي دهد. واقعيت هاي سريع در مورد كسب و كارشان را نشان مي دهند . ما وب سايت هاي ديگر را از پيمايش سنتي ديده ايم با تمركز بر بخش هاي مختلف طراحي وب به عنوان كاربران پيمايش اصلي براي سايت شان. در طول سال 2019، ما هيجان زده مي شويم كه شكل هاي مختلف طراحان براي پيمايش غير عادي را تجربه كنيم.

scrolling

طرح هاي متفاوت

هنگامي كه Instagram آرم خود را به شكل گراديان قرمز  تغيير داد،، مردم متوجه شدند. اين تغيير خيلي متفاوت تر از سبك  لوگو آن زمان بود. اما تصميم شان براي مدرنيزه كردن طرح ها، طراحي ها را به طور كلي تحت تاثير قرار داد و در حال حاضر تبديل به يك انتخاب طراحي محبوب بين طراحان شده است.

طراحي سايت تعاملي و تشويق كاربر به تعامل

تعاملات كاربر به طور فزاينده اي محبوب شده است و رو به افزايش است. مصرف كنندگان زمان بيشتري را در طراحي سايت ريسپانسيو كه از ويژگي هاي تعاملي كاربر استفاده مي كنند، سپري مي كنند. اين روند در طراحي UX، مشترياني كه از پرداختن زمان خود در تعاملات پيشرفته خودداري مي كنند، برخورد مي كند.

گرچه مشتريان و تيم خودشان مايلند اين ويژگي هاي جذاب مانند را داشته باشند و تجربه كنند. پيش بيني تيم طراح وب ما براي اين سال اين است كه فرايندهاي توسعه اتوماتيك ظاهر شوند و اميدواريم هزينه را براي مشترياني كه مي خواهند ويژگي هاي منحصر به فرد و تعاملي در سايت هاي خود را مي خواهند، كاهش يابد.

يك نمونه عالي از تعامل كاربر را مي توان در Cocainenomics از وال استريت ژورنال بررسي كرد. اين نوع طراحي سايت نه تنها استعداد طراحي بصري را نشان مي دهد بلكه زمان وب سايت را در صفحه و آگاهي از نام تجاري براي مخاطبان افزايش مي دهد.

استفاده از تجربه كاربري با خطوط مورب

در سال هاي گذشته، ما شاهد روند استفاده از خطوط مستقيم و افقي براي جدا كردن بخش ها در صفحات وب سايت بوده ايم. پس از انجام برخي تحقيقات UX در اين زمينه، تيم ما كشف كرده است كه استفاده از طراحي با خط مورب نه تنها از نظر بصري جذاب تراست، بلكه جهت چشم انداز كاربر را براي دنبال كردن صفحه يا اشاره به يك تماس به عمل ايجاد مي كند. با استفاده از طراحي مورب در طرح هاي شما ،حركت كاربران را در كل سايت شما فزايش مي دهد، به همين دليل TaxiNet اين روند را در وب سايت خود اجرا مي كند.

استفاده از انيميشن هاي وابسته به پيمايش صفحات

روند جالب ديگري كه طراحي سايت كه محبوبيت بيشتري دارد وما متوجه آن شده ايم. اين نوع طراحي سايت نه تنها استعداد طراحي بصري و مهارت هاي توسعه ي سمت كاربر را نشان مي دهد، بلكه زمان وب سايت را در صفحه و تعامل كاربر را افزايش مي دهد. وب سايت ايگور اين كار را با تشويق كاربران به حركت در صفحه و يا با از كليك انجام داده است. اينچنين كاربر تمام خط خدمات آنها را ببينيد. تا زماني كه انيميشن هاشما را  از اهدافتان دور نكند و يا كاربران را گيج نكنند، اين روند طراحي وب مي تواند يك راه بسيار موثر براي تبديل بازديدكنندگان سايت به كاربران سايت باشد.

استفاده از رنگ ها در برندسازي

يك روند طراحي سايت كه شما دوست داريد، يك نگاه به برند در چند رنگ است. شركت هايي نظير Camden Town Brewery در حال حركت به سوي طراحي سايت اين چنيني هستند كه براساس صفحه يا محصول ماركدار هستند. نحوه اي كه كاربر با محصول يا صفحات ارتباط برقرار مي كند را تغيير مي دهد. اين طراحي سايت به طور ناخودآگاه به كاربر كمك مي كند تا با كمك سايت در سايت شما حركت كند و محصول يك صفحه يا خدماتي كه آنها مي دهند، پيدا كنند. اين موضوع تنها بر پايه نشانه هاي رنگ بصري است.

افزودن عمق بيشتر به طراحي

طراحان ما  در سايت پيام آوا  از سايه هاي افتاده و رنگ هاي مختلف براي اضافه كردن عمق و ارائه سايت مركزي و پيچيده تر استفاده كرده اند. ما در شركت اعتقاد داريم كه ايجاد طرح هاي مسطحي كه به نظر مي رسد سه بعدي هستند، باعث مي شود تا آنها از نظر بصري جذاب تر شوند. يك طراحي سايت حرفه اي بعضي اوقات كاربران را به گام بعدي فرايند فروش هدايت مي كند. برخي از رايج ترين تكنيك ها براي اضافه كردن عمق بيشتر به طرح هاي وب سايت شامل استفاده از سايه افتاده، شيب يا طرح هاي رنگي دوتايي است.

عناوين بزرگ و قابل توجه 

به نظر ميرسد كه كاربران در جامعه فتوشاپ ما زمان كمتري براي صرف كردن در وب سايت ها دارند. با استفاده از جملات با عناوين بزرگ و جسورانه و پيام كوتاه، براي جذب مخاطبان سريع و سريعتر براي تبديل آنها به مشتري است. اندازه بيشتر اين تگ هاي عنوان معمولا با زير متن بيشتر كوچك مي شود.

Website-Design

استفاده از شكل ها و تصاوير خلاقانه

روندي كه در طراحي سايت ما خيلي دوست داريم استفاده از اشكال انتزاعي است. ما شروع كرده ايم كه از مارك ها به سمت شكل هاي همه كاره استفاده كنيم. اين اشكال به عناصر اضافي در سايت ما براي كمك به كاربران استفاده مي شود. گروه elje يك كار عالي براي معرفي اشكال و گرافيك انتزاعي كرده است كه شبيه يك لامپ گدازه است و كاربران را بيشتر جذب مي كند.

استفاده از فوتر هايي با طرحي جداگانه

در طول اين سال ها، پاورقي هاي سايت ها اغلب از نظر طراحي وب به طور كلي ناديده گرفته شده يا از آن خارج شده اند. 'آنچه كه يك بار فقط براي ارائه اطلاعات تماس يا يك فرم ثبت نام استفاده شود به يك فضاي ديگر انتقال داده شده است تا عناصر اضافي صفحه اصلي را وارد كنيد. يك شركت كه كار فوق العاده اي انجام داده است، 360gardalife است كه اين موضوع را نشان مي دهد.

 

كلام آخر

پيشنهاد مي كنم قبل از هر چيز تفاوت سايت فروشگاهي را با سايت شركتي بدانيد تا با ديد بهتري براي طراحي سايت خود اقدام كنيد. از سوي ديگر مفاهيمي مانند بهينه سازي سايت و تبليغات گوگل نيز موضوعاتي است كه در پست هاي آينده برايتان بيشتر در مورد آنها خواهم نوشت. 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۲۳:۲۳ توسط:نيما موضوع: