دارامان

طراحي و بهينه سازي سايت طراحي و بهينه سازي سايت .

طراحي و بهينه سازي سايت

تفاوت UX و UI در چيست؟

 

طراحي در تمام حوزه ها به يك امر تخصصي تبديل شده است. نرم افزار هاي متعدد در حيطه طراحي ساختمان، معماري و طراحي صنعتي و امروز در طراحي وبسايت ها ايجاد شده اند كه خلاقيت هاي زيادي مي تواند در پروسه طراحي با استفاده از آنها ايجاد كرد. يكي از مفاهيم جديد در حيطه طراحي UI و UX است. 

ما همه اين مكالمات را شنيده ايم، در خيابانهاي از پايتخت هاي فن آوري جهان، بحث‌ هايي در مورد " UX " از يك محصول يا " UI " ضعيف يك وب سايت است .آيا اين يك زبان مخفي است كه هرگز به آن دسترسي نخواهيد داشت؟

خب ، بله به مورد دوم ، اما نه به بقيه . مقاله زير را بخوانيد تا بفهميد كه اين شرايط چه معنايي دارند ، كدام شغل بهتر است يك طراح سايت UX يا يك طراح سايت UI.

UX=/UI

 نامهاي مخفف

افرادي كه شما استراق‌ سمع كرديد در واقع دو حرفه را مورد بحث قرار مي دهند كه با گذشت  چندين دهه و ايده پردازي  براي قرن‌ ها ، توسط صنعت تكنولوژي به عنوان UX و  UI كاربر تعريف مي‌شود . طراحي UX به طراحي واسط كاربر اشاره دارد در حالي كه طراحي UI مسئول طراحي واسط كاربر است. هر دو عنصر براي يك محصول حياتي هستند و با هم كار مي‌كنند . اما با وجود رابطه حرفه‌اي آن‌ها ، نقش‌ها كاملا ً متفاوت هستند و به بخش‌هاي بسيار متفاوتي از فرآيند و نظم طراحي اشاره مي‌كنند . طراحي سايت بيشتر تحليلي و فني است ، طراحي رابط كاربري نزديك‌تر به چيزي است كه ما به آن به عنوان طراحي گرافيك اشاره مي‌كنيم ، هر چند كه مسئوليت ها كمي پيچيده‌تر هستند . قياسي وجود دارد كه من دوست دارم در توصيف بخش‌هاي مختلف يك محصول ( ديجيتال ) استفاده كنم :اگر يك محصول را به عنوان بدنه انسان تصور كنيد ، استخوان‌ها كد را نشان مي‌دهند كه به آن ساختار مي‌دهد . اندام‌ها طراحي UX را انجام مي‌دهند: اندازه‌گيري و بهينه‌سازي در مقابل ورودي براي توابع حمايت از حيات . و طراحي UI ، آرايش بدن - معرفي ، حس‌هاي و واكنش‌هاي آن را نشان مي‌دهد . تجربه كاربر(UX) و رابط كاربر (UI) بعضي از شرايط خجالت آور و سوء استفاده شده در زمينه ما هستند. يك UI بدون UX مانند يك نقاش است كه رنگ را بر روي بوم فاقد انديشه رنگ مي كند؛ در حالي كه UX بدون UI شبيه قاب مجسمه اي است كه هيچ كاغذي در آن نيست. يك تجربه عالي محصول با UX به دنبال UI آغاز مي شود. هر دو براي موفقيت محصول ضروري هستند.

در زير، من تاريخچه ، بحث و تعريف حول هر دوره را به طور دقيق تجزيه و تحليل مي‌كنم . اما اگر به آن‌ها اهميت نمي‌دهيد - براي يك توصيف ساده به انتهاي هر بخش بپريد . و مطمئن شويد كه از آمار حرفه‌اي زير آن غفلت نمي‌كنيد .

طراحي تجربه كاربر(UXD OR UED)

طراحي تجربه كاربر اولين راه براي طراحي محصولات است .

همانطور كه در ويكي‌پديا يافت مي‌شود :

طراحي تجربه كاربر (UXD يا UED )فرآيند افزايش رضايت مشتري و وفاداري با بهبود قابليت استفاده، سهولت استفاده و لذت ارائه شده در تعامل بين مشتري و محصول است.روشن است، درست است؟ خوب ، ممكن است بلافاصله به اين نكته توجه كنيد كه با وجود آنچه كه من در معرفي به آن اشاره كردم تعريف هيچ اشاره اي به تكنولوژي، بدون اشاره به ديجيتال ندارد و در بهترين حالت مبهم است. اما مانند همه حرفه ها، فرايند را فقط از چند كلمه غيرممكن مي كند. برخي سردرگمي ها در تعريف واژه به خاطر جديد بودنش است . دون نورمن ، يك متخصص علوم شناختي و يكي از بنيان گذاران گروه مشاوره طراحي گروه نورمن نيلسن ، با اختراع اين عبارت در اواخر دهه ۱۹۹۰  اعلام مي‌كند كه " تجربه كاربر شامل تمام جنبه‌هاي تعامل كاربر نهايي با شركت ، خدمات و محصولات آن است ." اين بدان معني است كه صرف نظر از محيط آن، UX Design شامل هر گونه تعامل بين يك مشتري بالقوه يا فعال و يك شركت است. به عنوان يك فرايند علمي مي توان آن را به هر چيزي، چراغ هاي خياباني، اتومبيل ها و غيره اعمال كرد. با اين حال! عليرغم اصطلاح علمي، استفاده از آن از زمان آغاز به كار تقريبا به طور كامل در زمينه هاي ديجيتال بوده است؛ يك دليل قابل بحث براي اين است كه صنعت در طول زمان اختراع اصطلاح، فوران كرد. يكي ديگر از دلايل قابل بحث كه اين بود كه فقط يك راه فريب دهنده براي اصلاح يك عمل است كه تا كنون براي صدها سال وجود داشته است به نام "تحقيقات بازار"؛ طراحان و طراحان عاشق فانتزي هستند. اما گيج نشويد، طراحي تجربه كاربر يك كار تحقيق بازار نيست. اگر چه اين كار از بسياري از تكنيك‌هاي مشابه براي دستيابي به هدف نهايي پيچيده استفاده مي‌كند : ساختار ، تحليل و بهينه‌سازي تجربه مشتري با يك شركت و محصولات آن . اگر هرگز تجربه كاربر را در عمل نديده ايد ، از اين واژه در كار استفاده نكنيد ، هنوز هم دشوار است تصور كنيد كه طراحان تجربه چه كاري انجام مي‌دهند . در CareerFoundry ما يك مسير UX را توسعه داديم كه بر فرايندي تمركز مي‌كند كه من براي نشان دادن اين حرفه از آن استفاده خواهم كرد.

ice

اينجا يك نمونه از يادداشت‌هاي يك طراح UX وجود دارد .هدف از آن توسعه محصولات ديجيتال است ، اما تئوري و فرآيند مي‌تواند به هر چيزي اعمال شود :

استراتژي و محتوا :

  • تحليل رقيب
  • تحليل مشتري
  • ساختار / استراتژي محصول
  • توسعه محتوا

نمونه‌سازي :

  • آزمايش / تكرار
  • برنامه‌ ريزي توسعه

اجرا و تجزيه و تحليل:

  • هماهنگي با طراح رابط كاربر
  • هماهنگي با توسعه دهنده
  • پي‌گيري اهداف و ادغام
  • تحليل و تكرار

بنابراين يك بازارياب ، بخشي از طراح پروژه ، نقش UX پيچيده ، چالش برانگيز و چندوجهي است . شما مي‌بينيد كه تكرار محصول ،  هم به آناليز و يا آزمايش هم به نمونه سازي متصل است ، اما در واقع شما آن را بين هر يك از موارد ديگر در ليست قرار داده‌ايد . در نهايت ، هدف ، اتصال اهداف كسب‌ وكار به نيازهاي كاربر از طريق يك فرآيند آزمون و پالايش براي آن است كه انتظارات هر دو طرف رابطه را برآورده ‌سازد .

در نتيجه :

  • طراحي تجربه كاربر، فرايند توسعه و بهبود تعامل با كيفيت بين يك كاربر و تمام جنبه هاي يك شركت است.
  • طراحي تجربه كاربر ، مسئول دستيابي به فرآيند تحقيق، تست، توسعه، محتوا و نمونه برداري براي تست نتايج كيفي است.
  • طراحي تجربه كاربر، در تئوري عمل غير ديجيتالي (علم شناختي) است، اما عمدتا توسط صنايع ديجيتال استفاده و تعريف شده است.

درسي كه بايد در اينجا ياد گرفت اين است كه اگر شما به جامعه‌شناسي ، در علوم شناختي ، در افراد و در محصولات عالي علاقه داريد ، تجربه كاربر يك مكان خوب است ؛ اما اگر شما اين اصول را درك كنيد و بيشتر متمايل به بصري باشيد ، ممكن است به برادر آن نگاه كنيد : طراحي واسط كاربر .

UI

طراحي رابط كاربر(UX)

اگر به پست‌هاي كاري براي طراحي واسط كاربر (UI) نگاه كنيد ، اغلب تفسيرها از اين حرفه را پيدا مي‌كنيد كه شبيه به طراحي گرافيكي هستند . گاهي اوقات توسعه نيز به طراحي علامت‌ گذاري ، و حتي توسعه نهايي جلو بسط پيدا مي‌كند .

اگر شما به تعاريف متخصص طراحي رابط كاربر(UX) نگاه كنيد، اغلب توصيفاتي خواهيد يافت كه در طراحي تجربه كاربر يكسان هستند. حتي با اشاره به تكنيك هاي ساختاري مشابه.

پس كدام يك درست است ؟ پاسخ غم‌انگيز اين است : هيچ كدام.

اما هر دو به هم نزديك هستند . طراحي سايت حرفه اي واسط كاربر مانند طراحي تجربه كاربر يك نقش چند جانبه و چالش برانگيز است . آن مسئول انتقال يك محصول ، تحقيق ، محتوا و چيدمان يك محصول جذاب ، هدايت‌كننده و واكنشي براي كاربران است . همچنين حوزه‌اي است كه برخلاف UX يك حرفه ديجيتال است ، طبق تعريف فرهنگ لغت .

بياييد نگاهي سريع به مسئوليت‌هاي طراح رابط كاربر بيندازيم :

نگاه كنيد و احساس كنيد:

  • تجزيه و تحليل مشتري
  • تحقيقات طراحي
  • نام تجاري و توسعه گرافيك
  • راهنماي كاربر / داستان خط

پاسخگويي و تعامل:

  • نمونه سازي  UI
  • تعامل و انيميشن
  • سازگاري با تمام اندازه صفحه نمايش دستگاه
  • پياده سازي با توسعه دهنده

به عنوان يك طراح تصويري و تعاملي ، نقش رابط كاربر براي هر رابط ديجيتالي و براي مشتريان يك عنصر كليدي براي اعتماد به يك برند حياتي است . در حالي كه خود برند هرگز تنها مسئوليت طراح رابط كاربر را برعهده نگرفته است ، ترجمه آن به محصول بستگي دارد.

در نتيجه:

  • طراحي رابط كاربري مسئول انتقال نقاط قوت و دارايي هاي برند به يك رابط محصول است تا بهترين تجربه كاربر را افزايش دهد.
  • طراحي رابط كاربر فرآيند بصري هدايت كاربر از طريق رابط كاربري محصول از طريق عناصر تعاملي و در همه اندازه / سيستم عامل است.
  • طراحي رابط كاربري يك زمينه ديجيتالي است كه شامل مسئوليت همكاري و كار با توسعه دهندگان يا كد مي شود.

يا در شرايط مشابه، طراحي UI يك محصول را توليد مي كند: پوست - نمايش بصري / گرافيكي محصول است. احساسات - واكنش پذيري محصول و تعامل در پاسخ به ورودي كاربر و يا محيط هاي صفحه نمايش هاي مختلف. و آرايش - راهنمايي ها، راهنمايي ها و دستورالعمل هاي محصول است كه بصري كاربران را از طريق تجربه خود هدايت مي كند.

UI  در طراحي سايت صنعتي / UI  در طراحي سايت خبري

دليل نوشتن اين مقاله :

مايلم به سرعت انگيزه‌هاي پشت اين پست را بيان كنم . اول اينكه ، به نظر مي‌رسد نياز روشني براي مقاله‌ هاي بيشتري از اين نوع وجود دارد چون من تعدادي متخصص را ديدم كه به طور عمومي تفاوت‌هاي طراحي UX و  UI را تعريف مي‌كنند. همان طور كه بارها و بارها گفته‌ام ، زمينه‌ها سردرگم هستند. اميد من اين است كه مبتدي يا متخصص ، شما مي‌توانيد چيزي دور از اين مقاله برداريد و آن را با ديگران شريك شويد كه به اندازه افرادي كه پست شغلي را مي‌نويسند ، گيج مي‌شوند . دوم ، اگر شما به يادگيري هم يا هر دوي اين رشته‌ها علاقه‌مند باشيد ، اميدوارم اين تعريف آن‌ها به اندازه كافي روشن باشد كه شما تصميم بگيريد با آن شروع كنيد ، يا اينكه ممكن است براي شما به عنوان يك حرفه آينده جذاب‌تر باشد .اما بالاخره ، براي تحريك مكالمه نيز مهم است . كم‌ترين شكي نيست كه در اين مورد بحث و جدل وجود دارد. من ذاتا ً اميدوارم كه برخي از خوانندگان دوست‌داشتني با من مخالفت كنند و شما آن را در انظار عمومي بيان كنيد . اگر صنعت ما گيج كننده است ، وظيفه ما است كه آن را كنترل كنيم.

اگر خواستيد كه براي طراحي سايت شركتتان اقدام كنيد پيشنهاد مي كنم ابتدا تفاوت هاي بنيادين ميان طراحي سايت شركتي و طراحي سايت فروشگاهي را مطالعه كنيد. 

من در مطالب آينده سعي مي كنم در خصوص تبليغات در گوگل ادوردز و همچنين سئو مطالبي را برايتان منتشر كنم. 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۵۸:۰۲ توسط:نيما موضوع:

روش هاي طراحي سايت در سال 2020

 

طراحي سايت يك كار خاص و تخصصي است كه همواره خلاقيت و تخصص در اين حرفه حرف اول را مي زند بنابراين چشمهايتان را خوب باز كنيد تا از بهترين هاي اين حوزه بهره مند شويد. طراحي سايت شركت شما ويترين شما در فضاي مجازي است بنابراين خوب دقت كنيد كه ويترين شما آشفته به نظر نرسد. 

سال 2020 به زودي آغاز مي شود!با سال نو روندهاي ديجيتالي جديدي مانند دنياي در حال تغيير طراحي سايت به وجود مي آيند. جديدترين روش هاي طراحي سايت در سال 2020 را بايد در نظر بگيريد و خود را براي سال جديد و ترند هاي جديد آماده كنيد.

web-trends

در دنياي آنلاين گسترده، تجربه كاربري شگفت انگيز و طراحي سايت خلاقانه يك كار عجيب نيست بلكه از شما انتظار مي رود. بنابراين، ما زمان را براي برجسته شدن UX و روند طراحي كه ما به آن فكر مي كنيم مي گذاريم. ما تلاش مي كنيم تاثير عمده اي در جهان طراحي سايت در سال جاري داشته باشيم. يك روند كه شما ممكن است در سراسر اين مقاله را متوجه شويد، اين واقعيت است كه طراحان از فرصت هاي ويدئويي و فعاليت هايي براي جلب توجه كاربران و نگه داشتن بازديد كنندگان در صفحه براي مدت زمان بيشتري استفاده مي كنند. در زير اين روند ها را برايتان شرح مي دهيم.

 استفاده از انيميشن ها

استراتژي نهايي در طراحي سايت چيست كه كاربران را به سايت شما باز مي گرداند؟ سعي كنيد مطالب خود را تغيير دهيد. مطالب جالب كاربران را بيشتر كنجكاو مي كند. از يك ويديو نام تجاري جديد و ابتكاري براي صفحه اصلي ايجاد كنيد. ما بعضي از مارك ها را نيز ديده ايم كه عناوين مقالات يا تماس هاي تلفني را نيز تغيير مي دهند. اين گزينه ها مي توانند هر بار كه بازديد مي كنند، كاربران را با يك تجربه منحصر به فرد در وب سايت شما را ترك كنند.

Web_Animation

پيمايش غير سنتي

ما متوجه شديم كه سايت ها بيشتر با تكنيك هاي پيمايش متفاوت براي تجربه كاربري منحصر به فرد تجربه مي كنند. به جاي يك اسكرول عمودي كه معمولا مشاهده مي كنيد، Aces، يك  شركت بيسبال است كه از بالاي صفحه وب خود استفاده مي كند تا توجه كاربران را جلب كند. بازيكنان با استعدادي را كه با آنها كار مي كنند، نشان مي دهد. واقعيت هاي سريع در مورد كسب و كارشان را نشان مي دهند . ما وب سايت هاي ديگر را از پيمايش سنتي ديده ايم با تمركز بر بخش هاي مختلف طراحي وب به عنوان كاربران پيمايش اصلي براي سايت شان. در طول سال 2019، ما هيجان زده مي شويم كه شكل هاي مختلف طراحان براي پيمايش غير عادي را تجربه كنيم.

scrolling

طرح هاي متفاوت

هنگامي كه Instagram آرم خود را به شكل گراديان قرمز  تغيير داد،، مردم متوجه شدند. اين تغيير خيلي متفاوت تر از سبك  لوگو آن زمان بود. اما تصميم شان براي مدرنيزه كردن طرح ها، طراحي ها را به طور كلي تحت تاثير قرار داد و در حال حاضر تبديل به يك انتخاب طراحي محبوب بين طراحان شده است.

طراحي سايت تعاملي و تشويق كاربر به تعامل

تعاملات كاربر به طور فزاينده اي محبوب شده است و رو به افزايش است. مصرف كنندگان زمان بيشتري را در طراحي سايت ريسپانسيو كه از ويژگي هاي تعاملي كاربر استفاده مي كنند، سپري مي كنند. اين روند در طراحي UX، مشترياني كه از پرداختن زمان خود در تعاملات پيشرفته خودداري مي كنند، برخورد مي كند.

گرچه مشتريان و تيم خودشان مايلند اين ويژگي هاي جذاب مانند را داشته باشند و تجربه كنند. پيش بيني تيم طراح وب ما براي اين سال اين است كه فرايندهاي توسعه اتوماتيك ظاهر شوند و اميدواريم هزينه را براي مشترياني كه مي خواهند ويژگي هاي منحصر به فرد و تعاملي در سايت هاي خود را مي خواهند، كاهش يابد.

يك نمونه عالي از تعامل كاربر را مي توان در Cocainenomics از وال استريت ژورنال بررسي كرد. اين نوع طراحي سايت نه تنها استعداد طراحي بصري را نشان مي دهد بلكه زمان وب سايت را در صفحه و آگاهي از نام تجاري براي مخاطبان افزايش مي دهد.

استفاده از تجربه كاربري با خطوط مورب

در سال هاي گذشته، ما شاهد روند استفاده از خطوط مستقيم و افقي براي جدا كردن بخش ها در صفحات وب سايت بوده ايم. پس از انجام برخي تحقيقات UX در اين زمينه، تيم ما كشف كرده است كه استفاده از طراحي با خط مورب نه تنها از نظر بصري جذاب تراست، بلكه جهت چشم انداز كاربر را براي دنبال كردن صفحه يا اشاره به يك تماس به عمل ايجاد مي كند. با استفاده از طراحي مورب در طرح هاي شما ،حركت كاربران را در كل سايت شما فزايش مي دهد، به همين دليل TaxiNet اين روند را در وب سايت خود اجرا مي كند.

استفاده از انيميشن هاي وابسته به پيمايش صفحات

روند جالب ديگري كه طراحي سايت كه محبوبيت بيشتري دارد وما متوجه آن شده ايم. اين نوع طراحي سايت نه تنها استعداد طراحي بصري و مهارت هاي توسعه ي سمت كاربر را نشان مي دهد، بلكه زمان وب سايت را در صفحه و تعامل كاربر را افزايش مي دهد. وب سايت ايگور اين كار را با تشويق كاربران به حركت در صفحه و يا با از كليك انجام داده است. اينچنين كاربر تمام خط خدمات آنها را ببينيد. تا زماني كه انيميشن هاشما را  از اهدافتان دور نكند و يا كاربران را گيج نكنند، اين روند طراحي وب مي تواند يك راه بسيار موثر براي تبديل بازديدكنندگان سايت به كاربران سايت باشد.

استفاده از رنگ ها در برندسازي

يك روند طراحي سايت كه شما دوست داريد، يك نگاه به برند در چند رنگ است. شركت هايي نظير Camden Town Brewery در حال حركت به سوي طراحي سايت اين چنيني هستند كه براساس صفحه يا محصول ماركدار هستند. نحوه اي كه كاربر با محصول يا صفحات ارتباط برقرار مي كند را تغيير مي دهد. اين طراحي سايت به طور ناخودآگاه به كاربر كمك مي كند تا با كمك سايت در سايت شما حركت كند و محصول يك صفحه يا خدماتي كه آنها مي دهند، پيدا كنند. اين موضوع تنها بر پايه نشانه هاي رنگ بصري است.

افزودن عمق بيشتر به طراحي

طراحان ما  در سايت پيام آوا  از سايه هاي افتاده و رنگ هاي مختلف براي اضافه كردن عمق و ارائه سايت مركزي و پيچيده تر استفاده كرده اند. ما در شركت اعتقاد داريم كه ايجاد طرح هاي مسطحي كه به نظر مي رسد سه بعدي هستند، باعث مي شود تا آنها از نظر بصري جذاب تر شوند. يك طراحي سايت حرفه اي بعضي اوقات كاربران را به گام بعدي فرايند فروش هدايت مي كند. برخي از رايج ترين تكنيك ها براي اضافه كردن عمق بيشتر به طرح هاي وب سايت شامل استفاده از سايه افتاده، شيب يا طرح هاي رنگي دوتايي است.

عناوين بزرگ و قابل توجه 

به نظر ميرسد كه كاربران در جامعه فتوشاپ ما زمان كمتري براي صرف كردن در وب سايت ها دارند. با استفاده از جملات با عناوين بزرگ و جسورانه و پيام كوتاه، براي جذب مخاطبان سريع و سريعتر براي تبديل آنها به مشتري است. اندازه بيشتر اين تگ هاي عنوان معمولا با زير متن بيشتر كوچك مي شود.

Website-Design

استفاده از شكل ها و تصاوير خلاقانه

روندي كه در طراحي سايت ما خيلي دوست داريم استفاده از اشكال انتزاعي است. ما شروع كرده ايم كه از مارك ها به سمت شكل هاي همه كاره استفاده كنيم. اين اشكال به عناصر اضافي در سايت ما براي كمك به كاربران استفاده مي شود. گروه elje يك كار عالي براي معرفي اشكال و گرافيك انتزاعي كرده است كه شبيه يك لامپ گدازه است و كاربران را بيشتر جذب مي كند.

استفاده از فوتر هايي با طرحي جداگانه

در طول اين سال ها، پاورقي هاي سايت ها اغلب از نظر طراحي وب به طور كلي ناديده گرفته شده يا از آن خارج شده اند. 'آنچه كه يك بار فقط براي ارائه اطلاعات تماس يا يك فرم ثبت نام استفاده شود به يك فضاي ديگر انتقال داده شده است تا عناصر اضافي صفحه اصلي را وارد كنيد. يك شركت كه كار فوق العاده اي انجام داده است، 360gardalife است كه اين موضوع را نشان مي دهد.

 

كلام آخر

پيشنهاد مي كنم قبل از هر چيز تفاوت سايت فروشگاهي را با سايت شركتي بدانيد تا با ديد بهتري براي طراحي سايت خود اقدام كنيد. از سوي ديگر مفاهيمي مانند بهينه سازي سايت و تبليغات گوگل نيز موضوعاتي است كه در پست هاي آينده برايتان بيشتر در مورد آنها خواهم نوشت. 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۲۳:۲۳ توسط:نيما موضوع: